«»

...

✠ 15 | Франція, відпочинок, дорога, роздуми. Де все таки жити?

Опубліковано: 14 липня 17:55
Я їжджу на Volkswagen Passat Variant (B8)
Girona, Spain

Привіт, друзі 👋 


На цей допис мене надихнув допис мого знайомого. Він підняв в ньому ті теми, які в чомусь мені відгукуються, а десь і не дуже згодний. Але почну я із своїх думок, та поділюсь своєю подорожжю до Франції, району Прованс. 


Отже, в моєї дружини було на минулому тижні День Народження і було вирішено на вихідних поїхати до Франції, а точніше в район – Прованс. Там зараз дуже гарні лавандові поля та і в цілому гарна місцина, щоб відпочити та помилуватись пейзажами.  


Чесно скажу, не хотів їхати в цей Прованс, я дуже хотів в Португалію або десь на північ Іспанії в сторону Більбао, Коруна або Хихон. Не бачив я ще своїми очима океан, дуже хочу це зробити. Але так як зараз сезон, то ціни там просто не адекватні, то ж вирішили в ті місця поїхати восени або ближче до зими вже, коли ціни будуть адекватні і не буде там вже такого насичення туристів. Тож, так вирішили їхати у Францію. 


Виїхали ми в суботу о 5:00 ранку, щоб по обіді бути вже десь у гарному французькому містечку. Перша точка, в нашому маршруті це Valensole, до нього від нас 462 кілометри і 4 з половиною години дороги. Тож в дорогу.


Побачити в живу ці полотна із лавандових полей це щось неймовірне, реально дуже гарно і дуже приємний запах. 






Дружині прийшлось робити цілу фотосесію, ох... і це все під пекучим сонцем, але я вистояв 🥲 


А потім ми заїхали на сніданок в саме містечко вже Valensole і тут в мене стався якийсь культурний чи як його ще назвати шок. Містечко, це скоріше село на справді, але таке доглянуте, таке чисте, таке охайне, таке все живе. Ми зайшли в перше кафе яке зустріли, замовили їжу і бляха. Я вперше з моменту перетину державного кордону із Україною смачно поїв в цій Європі. От правда, дуже смачна їжа у Франції. Це підтвердили ми і наші подальші перекуси в різних кафе та ресторанах в цій дивовижній місцині Прованс, Франція. 


Фонтанчики


Покатались по всім містечкам які нам зустрічались по дорозі, зʼїздили на найбільший каньйон Провансу, покупались. Погуляли. 



На вечір знайшли ще гарніше місце для вечірньої прогулянки та сну – Moustiers-Sainte-Marie, це просто топове місце в дуже гарній долині під скалею, просто вау. Фотографії звісно не можуть передати цієї краси. Ми в цьому містечку провели вечір, ніч, а на ранок ще піднялись на скелі по сходинкам і на горі відкрився просто неймовірний пейзаж на долину. 











Ну і ось так напевно король колись виходив і дивився на свої володіння



Перед тим як їхати додому, вирішили поїхати ще в Марсель, але не через автобан, а через села та звичайні безкоштовні дороги. І це того вартувало. Це неймовірна краса, яку не можливо передати словами та і фотографіями. Кожне село, таке чарівне і гарне, дороги йдуть через мальовничі пейзажі. 








І от вже підʼїзжаємо до Марселя, а точніше вже по ньому, і це зовсім інша картинка 



Вже немає того пейзажу і краси як було. Та і цілому після маленьких містечок та селищ, Марсель не зайшов. 












Марсель – брудне, заплутане, не продумане місто. Із просто неймовірною кількістю бомжів, і людей такого рівня. Людям взагалі байдуже на світлофори вони йдуть на червоне на дуже великих перехрестях. Водії агресивні, моторолери та самокатчики вообще кончені. 


Ну що ж, тепер думки, подорож це звісно класно, але є думки які прийшли в голову і хочу з вами поділитись. А, можливо, навіть не так, почути вашої поради. 


Зараз я знаходжусь в еміграції разом із своєю сімʼєю, а хто теж в ній знаходиться завжди думає над такими важливими питаннями:

  • Чи повернемось ми додому?
  • Якщо ні, то в якій країні фінально осідати і шукати до придбання житло і повністю починати нове життя?

Якщо на перше питання можна знайти відповідь через пару років та розуміння політичної ситуації в Україні, то от 2-ге питання це дуже сильно субʼєктивно та тяжко для кожного. Я впевнений на 99%, що нікому не далось його вирішити за 10 хвилин. 


Я, нажаль, не так багато подорожував, тому робити висновки про країни із розповідей друзів, блогерів і так далі дуже тяжко. Бо в мене є свої інтереси, свої потреби і так далі, як говорив вище це все дуже субʼєктивно. 

Покатавшись по Іспанії, я дійшов висновку, що мені дуже імпонує Жирона та і в загалі Каталонія. Але поїхавши в Францію, я тепер в шоці. Як же там краще і гарніше, але не всюди і не все так просто. Що для себе відмітив:

  • Їжа – вона зовсім інша і набагато смачніша. 
  • Заправки – вони нормальні, із кавою, їжею і так далі. 
  • Люди – вони знають англійську навіть в селах, які не є туристичними і не проти нею говорити. Наприклад в Каталонії, з вами і Іспанською не захочуть говорити, бо ви маєте знати Каталонську, я вже мовчу що Англійську ніхто майже не знає. 
  • Містечка та дороги – у Франції вони інші, вони більш охайні, більш чистіші, якщо воно щось і старе – то воно вимите, доглянуте і охайне. В Каталонії теж не скажу що брудно, але зовсім не так. Більш все таки якось до пустині все воно і хоч є ті дерева, але воно все не так гарно як у Франції. 
  • Якщо  порівнювати село Каталонії та Франції – 100% французьке краще. 
  • А от якщо порівнювати Барселону та Марсель – 100% Барселона краще, і по чистоті і по благоустрою. 
  • Якщо порівнювати водіїв та ситуацію на дорозі – в Іспанії спокійніше і комфортніше, французи такі ж кончені як і ми українці – летять, сигнялять, блимають і підрізають щоб показати що вони праві.
  • Машини що в Іспанії, що у Франції всі закоцані. В Іспанії – бо вони не вміють їздити. А у Франції  – бо вони супер круті і це демонструють. 

Тепер хочу подивитись ще Португалію, Австрію, Ірландію, Ісландію, Норвегію, Британію і в ідеалі доїхати якось до Канади. І мені здається, що тільки після такого тест-драйву країн я зможу +/- щось зрозуміти.


Але ж тут, крім візуального сприйняття та відношення до мігрантів, що звичайно важливо, ще важливо розуміти економічні характеристики країни, освіту, медицину, роботу і так далі. Так поки я працюю віддалено в ІТ сфері все окей. Але ж, дружина теж захоче працювати, діти теж виростуть і захочуть працювати. А робота і Іспанія, наприклад, це взагалі щось дивне і не зрозуміле. 

Австрія імпонує, особливо Грац, але я там не був, я тільки уявляю собі як там гарно і круто. Так само як і інші країни, які є в списку. Все цікаво. Але на сьогодні я ще точно не готовий щоб продати свою нерухомість в Україні і шукати квартиру тут ще й в іпотеку, бо ціни тут ух ... не Українські.

Та і щоб зрозуміти де класно, треба жити. Пройти випробування типу як сервіс машини, школа для дітей, швидка допомога, лікування по страховій чи якось ще, зубного лікаря і так далі. А це все якось не зрозуміло поки. 


От чесно, я вірю, не втрачаю надії, молюсь і посилаю імпульси позитивної енергії в Україну, щоб все закінчилось і якимось чудом нас підтримали партнери, змінили владу, поставили демократичний рух і допомогли розвитку економіки та оборонній сфері. Щоб наша країна стала фортецею із сильною економікою і захистом. Щоб всі хотіли там жити і розвивати українське. Так, зараз менше доначу, бо рівень життя змінився суттєво. Але стараюсь це робити все одно. 


Повернемось до подорожі, а точніше результатів. 

Дорога була десь такою, тобто десь 1 050 – 1 150 км 


⛽️ Витрата палива 

Виїжджаючи із Жирони я залився до повного баку. І от повернувшись додому в мене десь 30-35% баку і машина каже що ще залишку на 400 км. Тобто я викатав більше 1000 км за вихідні і вона каже що я ще можу кататися 🙂. Середня витрата в мене 4.5 літри на 100 кілометрів вийшла на цю поїздку.



💥 Камінь в лобове скло

Так, бляха, дуже не приємно, на підʼїзді додому зловив каменя який розбив мені лобове, вроді не критично, але слід залишився і тепер напевно буду шукати де його засверлити чи шось таке.



18 2 0

Обговорення

Щоб залишати коментарі, потрібно авторизуватись.
Без коліс :(
Дякую за поїздку, неймовірні емоції та дуже гарно 😻
15 липня 17:21
По доброму заздрю вам, раніше подорожував регулярно, як не на море десь бог зна куди, так просто зібрались із жінкою, і поїхали в Будапешт на вихідні. А зараз забув геть коли останній раз кудись подорожував...
З приводу вибору країни для релокації тут вибір ніхто за вас не зробить.
Австрія дуже гарна, з краєвидами, повітря дуже чисте, продукти хоча і дорожчі(хоча зараз вже мабуть ціни у нас зрівнялись із австрійськими), але все дуже смачне. Продукти фермерські, тітка із дітьми жила там майже рік, то вони були в захваті. У них майже всі алергіки від народження, так в Австрії вони забули, що таке алергії. Як там у них з навчанням і роботою не скажу, але думаю, що так само, як і всюди зараз.
В Канаді товаришів декілька маю, там в залежності від штату все. В Квебеку товариш живе, то в цілому він не в захваті. В Альберті ще якось більш менш живуть, але в цілому з роботою не розгуляєшся. Медицина в принципі на гарному рівні, якщо маєш не саму дешеву страховку, то проблем не виникає.
Про інші описані країни не скажу, так як сам там не був, і знайомих там не маю😀
1
15 липня 16:15
Octavian
По доброму заздрю вам, раніше подорожував регулярно, як не на море десь бог зна куди, так просто зібрались із жінкою, і поїхали в Будапешт на вихідні. А зараз забув геть коли останній раз кудись подорожував...З приводу вибору країни для релокації тут вибір ніхто за вас не зробить. Австрія дуже гарна, з краєвидами, повітря дуже чисте, продукти хоча і дорожчі(хоча зараз вже мабуть ціни у нас зрівнялись із австрійськими), але все дуже смачне. Продукти фермерські, тітка із дітьми жила там майже рік, то вони були в захваті. У них майже всі алергіки від народження, так в Австрії вони забули, що таке алергії. Як там у них з навчанням і роботою не скажу, але думаю, що так само, як і всюди зараз. В Канаді товаришів декілька маю, там в залежності від штату все. В Квебеку товариш живе, то в цілому він не в захваті. В Альберті ще якось більш менш живуть, але в цілому з роботою не розгуляєшся. Медицина в принципі на гарному рівні, якщо маєш не саму дешеву страховку, то проблем не виникає. Про інші описані країни не скажу, так як сам там не був, і знайомих там не маю😀
Octavian, дякую за гарні слова і за маленькі поради)
1
15 липня 16:18
Я їжджу на Volvo S60 (2G)
Гарні краєвиди, а от по життю, це тільки тобі вирішувати. Сам написав, що то все субʼєктивно.
1
15 липня 00:04
" чудом нас підтримали партнери, змінили владу, поставили демократичний рух і допомогли розвитку економіки та оборонній сфері."
Так не буває. І ніколи не буде!

Якщо народ країни розраховує що "партнери" наведуть там лад та зроблять фортецю, тобто сам народ нічого не бажає робити, а лише чекати що хтось їх зробить сильними - то такий народ всі будуть грати на всі боки в свої інтереси. "Партнери" теж.
Та ж Франція, яка вам сподобалась, будувалась французами, а не партнерами. І Французи за неї боролись. І Французи обирали та контролювали владу. Яка теж із Французі вийшла. І за багато років побудували те що вам сподобалось і де б ви хотіли жити на готовому.

То ж доля України виключно в руках українців і їх здатності навести лад в Україні.
Влада яка у нас - це ж з неас вона, це ж ми їм делегували право створювати закони для нас. Це наша відповідальність. І наші дії мають цю владу контролювати.
7
1
14 липня 18:06
Boobler
" чудом нас підтримали партнери, змінили владу, поставили демократичний рух і допомогли розвитку економіки та оборонній сфері."Так не буває. І ніколи не буде!Якщо народ країни розраховує що "партнери" наведуть там лад та зроблять фортецю, тобто сам народ нічого не бажає робити, а лише чекати що хтось їх зробить сильними - то такий народ всі будуть грати на всі боки в свої інтереси. "Партнери" теж.Та ж Франція, яка вам сподобалась, будувалась французами, а не партнерами. І Французи за неї боролись. І Французи обирали та контролювали владу. Яка теж із Французі вийшла. І за багато років побудували те що вам сподобалось і де б ви хотіли жити на готовому.То ж доля України виключно в руках українців і їх здатності навести лад в Україні.Влада яка у нас - це ж з неас вона, це ж ми їм делегували право створювати закони для нас. Це наша відповідальність. І наші дії мають цю владу контролювати.
Boobler, пане, ви так написали, що мені і сказати нічого. Все вірно на 100%. І те що поточна влада, це відзеркалення нашого народу, ми ж її теж вибирали "свідомо". І вони теж люди такі самі як і ми. Не краще і не гірше. І розумію, той факт, що і українців у нас не так то і багато в Україні, враховуючи гарні політики наших партнерів за останні 100+ років, які знищували інтелегенцію і займались переселенням українців в умовні сибірі, а на наші землі "розумних" інших людей по їх логіці. І тепер в нас такі співвідношення голосів і так далі. Це як багато хто говорить, що чому ж ми не вибрали Чорновіла, так а хто б його вибрав? Якщо що тоді що зараз населення не дуже то й може думати. І те що ви написали, це 100% правда і тільки ми українці щось можемо змінити. Війна нам для того щоб населення змінилось, зрозуміло це все. І мені сумно і не приємно це все і я не знаю, як 10-15% реально можуть щось змінити без підтримки мас. Я 3 роки не хотів їхати із країни, я мав безліч варіантів і від всіх відмовлявся. Але ж всьому вривається терпець. Безпека сімʼї стала вище ... от на -1 людину в країні стало.
2
1
14 липня 18:31
vollex13
Boobler, пане, ви так написали, що мені і сказати нічого. Все вірно на 100%. І те що поточна влада, це відзеркалення нашого народу, ми ж її теж вибирали "свідомо". І вони теж люди такі самі як і ми. Не краще і не гірше. І розумію, той факт, що і українців у нас не так то і багато в Україні, враховуючи гарні політики наших партнерів за останні 100+ років, які знищували інтелегенцію і займались переселенням українців в умовні сибірі, а на наші землі "розумних" інших людей по їх логіці. І тепер в нас такі співвідношення голосів і так далі. Це як багато хто говорить, що чому ж ми не вибрали Чорновіла, так а хто б його вибрав? Якщо що тоді що зараз населення не дуже то й може думати. І те що ви написали, це 100% правда і тільки ми українці щось можемо змінити. Війна нам для того щоб населення змінилось, зрозуміло це все. І мені сумно і не приємно це все і я не знаю, як 10-15% реально можуть щось змінити без підтримки мас. Я 3 роки не хотів їхати із країни, я мав безліч варіантів і від всіх відмовлявся. Але ж всьому вривається терпець. Безпека сімʼї стала вище ... от на -1 людину в країні стало.
vollex13, насправді не все так погано. Активна меншість завжди завдає умови пасивній більшості. І співвідношення там ледь не 2-3% (активних) до 97% (пасивних).
Тому шанси в України зараз чи не найбільші за останні часи, на наведення ладу. Проте і "очаровуватись" не треба. Всі ці процеси дуже довгі, на десятиліття.
Найголовніше - це взяьти правильний вектор і щоб переважна більшість кроків була в його напрямку.

Сподіваюсь що одного з найбільшого якоря нашого розвитку - росії ми позбулись на довго. Я маю на увазі росії серед нас (поряд вона нажаль нікуди не дінеться).
Тож якщо не буде росії серед нас, все російське буде маргінальним, і ми приєднаємось до ЄС. То це вже буде таким собі "чекпоїнтом" тому що ми на вірному шляху і у нас добрі шанси стати частиною цивідізованого світу.
2
15 липня 11:22
Boobler
vollex13, насправді не все так погано. Активна меншість завжди завдає умови пасивній більшості. І співвідношення там ледь не 2-3% (активних) до 97% (пасивних).Тому шанси в України зараз чи не найбільші за останні часи, на наведення ладу. Проте і "очаровуватись" не треба. Всі ці процеси дуже довгі, на десятиліття.Найголовніше - це взяьти правильний вектор і щоб переважна більшість кроків була в його напрямку.Сподіваюсь що одного з найбільшого якоря нашого розвитку - росії ми позбулись на довго. Я маю на увазі росії серед нас (поряд вона нажаль нікуди не дінеться).Тож якщо не буде росії серед нас, все російське буде маргінальним, і ми приєднаємось до ЄС. То це вже буде таким собі "чекпоїнтом" тому що ми на вірному шляху і у нас добрі шанси стати частиною цивідізованого світу.
Boobler, так, я особисто розмовляв російською, бо я з невеличкого містечка на Кіровоградщині і якщо ти говориш українською то ти недорозвинений і вообще селюк, так було. І в 2014 до мене нічого не дійшло, лише вранці 2022 року я зрозумів що досить. І ми всією сімʼєю, мама, бабуся і тд перейшли на українське. Досить бути колонією рашки і ще й гордитись цим. Дітей виховую відповідно і пояснюю чому такі процеси і чому вони не друзі нам і тим більше не брати.
1
15 липня 11:53
Boobler
vollex13, я з Харкова, у нас все +- аналогічно було )
Boobler, приємно що ти перейшов. Маю багато знайомих яким досі "какая разніца", бо в них весь рід говорив російською, а зараз їх типу змушують
15 липня 12:05
vollex13
Boobler, приємно що ти перейшов. Маю багато знайомих яким досі "какая разніца", бо в них весь рід говорив російською, а зараз їх типу змушують
vollex13, нажаль. Більше того, частина моїх знайомих які перейшли на українську (збільшого перейшли, не повністю) зараз почали відкочуватись назад на російську. Вигоріли, зневірились. Але це було прогнозовано. Ворога вони ідентифікують вірно...але музика, мова, блогери -"какаяразніца".
У нас дитина 6 років. Ми доклали зусиль щоб він не знав російську (у Львові це не складно :))))
Я не стільки проти мови росії, скільки проти російського контенту. Тому у нас є мета, щоб наша дитина не сприймала російськомовний контент як щось "своє". Звісно він буде (тут у Львові діти слухають та дивляться російський контент аж бігом), але він має бути чужим. І відношення до нього і тез з цього контенту має бути як до чогось чужого, іноземного.
Так от наша дитина україномовна і цього літа в Харкові в метро дружина почула таке до неї: "сматрі, дєтєй с самава детства уже заставляют гаваріть на укрАніскам".
О тут стало сумно трохи за земляків. Хоча маргіналів в Харкові завжди було, і вони завжди давали про себе знати гучно.
Я не проти російськомовних, я сам таким був і думати української почав відносно недавно. Я розумію що не мова робить з тебе людину.
Але я не розумію агресію в бік української мови в Україні, та ще після того як росія почала нас всіх вбивати.
Найбільша шкода російської мови для мене в двох речах:
- дуже часто російська мова намагається принизити або знищити інші мови. Фраза "какая разніца на каком язикє гаваріть" звучить чомусь лише російською. Або "ну не пазорь укрАінскій, ну ти же нє умєєш на ньом разгаварівать, не вийобивайся, гаварі как всє" і тп.
- найгірше - з мовою йде контент. А там повна жопа і тотальна пропаганда. Людина що не знає російську не буде дивитись російськомовний контент, і буде менше оброблена найсильнішою в світі пропагандою.
Уберегти по максимуму наших дітей від російського контенту - оце дуже важливо для майбутнього.
3
15 липня 12:35
Boobler
vollex13, нажаль. Більше того, частина моїх знайомих які перейшли на українську (збільшого перейшли, не повністю) зараз почали відкочуватись назад на російську. Вигоріли, зневірились. Але це було прогнозовано. Ворога вони ідентифікують вірно...але музика, мова, блогери -"какаяразніца".У нас дитина 6 років. Ми доклали зусиль щоб він не знав російську (у Львові це не складно :))))Я не стільки проти мови росії, скільки проти російського контенту. Тому у нас є мета, щоб наша дитина не сприймала російськомовний контент як щось "своє". Звісно він буде (тут у Львові діти слухають та дивляться російський контент аж бігом), але він має бути чужим. І відношення до нього і тез з цього контенту має бути як до чогось чужого, іноземного.Так от наша дитина україномовна і цього літа в Харкові в метро дружина почула таке до неї: "сматрі, дєтєй с самава детства уже заставляют гаваріть на укрАніскам".О тут стало сумно трохи за земляків. Хоча маргіналів в Харкові завжди було, і вони завжди давали про себе знати гучно.Я не проти російськомовних, я сам таким був і думати української почав відносно недавно. Я розумію що не мова робить з тебе людину.Але я не розумію агресію в бік української мови в Україні, та ще після того як росія почала нас всіх вбивати.Найбільша шкода російської мови для мене в двох речах:- дуже часто російська мова намагається принизити або знищити інші мови. Фраза "какая разніца на каком язикє гаваріть" звучить чомусь лише російською. Або "ну не пазорь укрАінскій, ну ти же нє умєєш на ньом разгаварівать, не вийобивайся, гаварі как всє" і тп.- найгірше - з мовою йде контент. А там повна жопа і тотальна пропаганда. Людина що не знає російську не буде дивитись російськомовний контент, і буде менше оброблена найсильнішою в світі пропагандою. Уберегти по максимуму наших дітей від російського контенту - оце дуже важливо для майбутнього.
Boobler, тут теж погоджуюсь)
15 липня 14:31
vollex13
Boobler, пане, ви так написали, що мені і сказати нічого. Все вірно на 100%. І те що поточна влада, це відзеркалення нашого народу, ми ж її теж вибирали "свідомо". І вони теж люди такі самі як і ми. Не краще і не гірше. І розумію, той факт, що і українців у нас не так то і багато в Україні, враховуючи гарні політики наших партнерів за останні 100+ років, які знищували інтелегенцію і займались переселенням українців в умовні сибірі, а на наші землі "розумних" інших людей по їх логіці. І тепер в нас такі співвідношення голосів і так далі. Це як багато хто говорить, що чому ж ми не вибрали Чорновіла, так а хто б його вибрав? Якщо що тоді що зараз населення не дуже то й може думати. І те що ви написали, це 100% правда і тільки ми українці щось можемо змінити. Війна нам для того щоб населення змінилось, зрозуміло це все. І мені сумно і не приємно це все і я не знаю, як 10-15% реально можуть щось змінити без підтримки мас. Я 3 роки не хотів їхати із країни, я мав безліч варіантів і від всіх відмовлявся. Але ж всьому вривається терпець. Безпека сімʼї стала вище ... от на -1 людину в країні стало.
vollex13, що до безпеки я чудово розумію. Щоб хто не казав, але життя це найбільша цінність що є у людини. І коли ти ще несеш відповідальність за сім'ю - то варто цим перейматись найбільше.
1
15 липня 11:24
vollex13
Boobler, а ты в Харкові так і лишився?
vollex13, нє, був змушений у Львів переїхати
вчора о 11:21
Boobler
vollex13, нє, був змушений у Львів переїхати
Boobler, розумію, Львів гарне місто, але не Харків)
1
вчора о 12:38